A A A
< terug

Visie / Missie

Geen vraag te gek

Een samenleving waarin we elkaar helpen om het leven plezieriger te maken, daar geloven wij in. Odion zet professionele zorg in voor mensen met een beperking.

Met zorg ondersteunen wij het gewone leven. We verbinden onze expertise met die van anderen en gaan (bijzondere) samenwerkingen aan. Onze kennis en kunde gebruiken we om antwoorden te vinden op vraagstukken van jou, deze tijd en de toekomst. Hierbij is geen vraag te gek.

< terug

organisatie en structuur

Bij Odion helpen we zo'n 1750 kinderen en volwassenen met een beperking om iedere dag zo plezierig mogelijk te maken. Thuis of buitenshuis, op het werk of in de vrije tijd; op een manier die past bij jou en jouw ontwikkeling.

Soms is de zorg intensief en staan we iedere dag voor je klaar, soms begeleiden we je bij hele specifieke wensen. We weten namelijk als geen ander dat ook ‘kleine’ vragen van groot belang kunnen zijn: je wilt graag boodschappen doen maar het stormt? Wij gaan gewoon met je mee! Voor iedere cliënt stellen we een ondersteuningsplan op, waarin we aangeven wie je bent, wat je zelfstandig kunt en waar je hulp bij nodig hebt.

Odion is actief in de regio's Zaanstreek, Kennemerland en Waterland. Hier hebben wij 63 locaties, waar 1500 medewerkers en vrijwilligers actief zijn.


Odion is verkozen tot Beste Werkgever gehandicaptenzorg 2019-2020!

 

Bekijk hier wat Odion in 2019 allemaal deed >>
Bekijk hier wat Odion in 2018 allemaal deed >>

Management team

Hieronder zie je het managementteam van Odion. Wil je aan een van hen een vraag stellen? Stuur dan een mail naar info@odion.nl.

Annemarie van Dalen

Bestuurder

Taco Sijbrandij

Directeur Bedrijfsvoering

Arne Theunissen

Manager Zorg

Floris Bouwstra

Manager ICT

Ans Sintenie

Manager P&O

Ageeth Erkamp

Manager Zorg
< terug

Algemene informatie

zeggenschap

Bij Odion kun je op verschillende manieren je stem laten horen. Wil je iets bespreken over jouw ondersteuning? Dat kan met jouw vaste begeleider. Wil je iets kwijt over jouw locatie? Dan kan dat bij de ‘begeleider zeggenschap’ van jouw locatie. Ook kun je meepraten binnen de Centrale Medezeggenschapsraad (CMR), tijdens de jaarvergadering of tijdens speciale thema adviesgroepen.

download folder zeggenschap

rechten en plichten cliënt

Algemene Voorwaarden over de Wet Langdurige Zorg zijn schriftelijke afspraken tussen jou en Odion. Zo worden jouw rechten en plichten en die van de zorgaanbieder geregeld. Het document is niet eenvoudig, dus voor vragen hierover kun je ons bellen via de afdeling Cliëntservice 0299 - 418 350.

download de algemene voorwaarden WLZ

Kwaliteitsjaarverslag

Elk jaar maakt Odion een digitaal kwaliteitsjaarverslag vol mooie foto’s, verhalen en filmpjes. Het verslag geeft een inkijk in de maatschappelijke bijdrage van Odion en de ondersteuning die wij bieden aan kinderen en volwassenen met een beperking in de regio's Zaanstreek, Waterland en Kennemerland.

naar het kwaliteitsjaarverslag van 2019

Kompas

Het Odion kompas is leidraad en toetssteen voor ons handelen. Het beschrijft onze visie op de mens en de samenleving. Onze opvattingen over goede zorg en goed organiseren. Hoe wij met elkaar omgaan en hoe we ons ontwikkelen. Daarover gaan we steeds met elkaar in gesprek. En daarbij is geen vraag te gek.

Bekijk de Odion Kompaskaarten

Stichting odion

Hieronder vind je een aantal belangrijke documenten van Odion.

Ik wil gebeld worden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.